2015/05/23

Wiosenne wyzwanie fotograficzne

Nadszedł czas na moje podsumowanie wiosennego wyzwania fotograficznego, które ogłosiła Natalia z Jest Rudo! : ) 
Co to dla mnie oznaczało?




Wspaniały pretekst do sięgnięcia po aparat i spojrzenia na fotografię w zupełnie inny sposób niż do tej pory! Nietypowe zadania, pobudziły moją wyobraźnię. Niektóre ujęcia były wykonywane z wielkim humorem, nad innymi pracowałam w skupieniu, a jeszcze inne powstawały spontanicznie - po prostu chwytałam chwilę. Jestem niezmiernie szczęśliwa, że udało mi się wykonać wszystkie zadania przygotowane przez Natalię. Muszę się Wam przyznać, że ostatnie z punktów realizowałam do samego końca dnia (21 maja)... ale udało się!

Zapraszam do obejrzenia rezultatów!
Każde zdjęcie opatrzyłam krótkim komentarzem.

1. Zdjęcie wykonane z krzesła

Zdjęcie powstało podczas Świąt Wielkanocnych. Spodobało mi się zestawienie mazurka ze zrobionym przez moją mamę obrusem. Aby to uwiecznić, musiałam wejść na krzesło.


2. Zdjęcie telefonem

Udało mi się załapać na obiektywy do smartfonów i od razu obfotografowałam wszystkie kwiaty w ogrodzie! Szachownica szczególnie przypadła mi do gustu przez swoją niezwykłą fakturę, głębię kolorów i niewielkie rozmiary...


3. Zdjęcie czarno-białe o małym kontraście

Dzielna Julia, która postanowiła wybrać się ze mną na sesję o świcie. Szukałyśmy kolejnej ciekawej scenerii i wtedy uchwyciłam ten portret.


4. Zdjęcie w podskoku

Gdy zobaczyłam, jak odbijam się w tej szybie, to od razu pomyślałam o zdjęciu w podskoku. Poprosiłam mojego chłopaka, aby mi potowarzyszył. Kilka prób pełnych śmiechu i proszę! Oto efekt :) 


5. Zdjęcie niedoświetlone

Wracając do domu po całym dniu w mieście, miałam okazję uchwycić dwóch rowerzystów jadących w moją stronę z zachodem słońca za plecami. Klimatyczny, spokojny wieczór.


6. Duży kontrast kolorystyczny

Będąc w toruńskim Młynie Wiedzy sfotografowałam fragment siebie. Tak, te kolory to ja!


7. Przysłoń kadr cienkim materiałem

Podczas wykonywania zdjęć do tego zadania, zdałam sobie sprawę, że chustka, którą zabrałam, jest jednak nieco zbyt gruba. Pomimo tego, zawzięcie walczyłyśmy z Kasią o ciekawe ujęcie. Dzięki temu, że chustka była kolorowa, skupiłam się na przejściu barw na zdjęciu.


8. Zdjęcie w sztucznym świetle

Ponownie Młyn Wiedzy i sztuczne oświetlenie. Tym razem zabawa z filtrami polaryzacyjnymi i oto efekt. Te kolory tęczy naprawdę mnie zachwyciły!


9. Kadr centralny

Powód zdjęcia? Spodobało mi się tło. W ten słoneczny dzień wykonałam portret Grzegorza w cieniu. Cieszę się, że mogę Wam go pokazać!


10. Żabia perspektywa

Najbardziej "żabia perspektywa" ever? Co innego, jak nie ujęcie nieba? :) 


11. O zmierzchu

Gdy zobaczyłam ostatnie promienie słońca na horyzoncie i ślad na niebie po przelocie samolotu, to nie mogłam się już powstrzymać i szybko chwyciłam za telefon. Naprawdę lubię takie momenty.


12. Z lampą błyskową

Pierwsza warsztatowa sesja nocna. Tutaj próba zatrzymania Oli w ruchu, z pomocą lampy błyskowej.


13. Mała głębia ostrości / małe "f" / makro

Moja perełka... Mała głębia ostrości i wysokie ISO pozwoliły mi na fotografowanie bez lampy, dzięki czemu uchwyciłam nocny klimat scenerii i zamyśloną Olę.


14. Do góry nogami

Dosłownie! Uwielbiam takie zabawy i spontaniczne momenty! :)


15. Kadr oparty na zasadzie trójpodziału

Chwila beztroski i całkowitej wolności. Lekko i zwiewnie.


16. Oświetl przedmiot bocznym światłem

Muszę przyznać, że bardziej spodobało mi się zdjęcie bez herbaty w filiżance, także było to zamierzone!


17. Zdjęcie zrobione z pomocą samowyzwalacza

Dystans do siebie jest najważniejszy. Możliwość zmiany miejsca też jest potrzebna fotografom. Tutaj z moim nowym nakryciem głowy. Miałam dużo radości, podczas wykonywania tego zdjęcia! 


18. Kolaż zdjęć

Jak już wspomniałam, przez nowy obiektyw do telefonu, stworzyłam niezłą kolekcję zdjęć kwiatów. Tak bardzo chciałam pokazać Wam chociaż skrawek tego banku zdjęć... 


19. Zdjęcie czarno - białe o dużym kontraście

Tym razem pierniki w Toruniu. Gdy tam jestem, zawsze siadam na ławeczce i podziwiam całe ściany pełne pyszności. Coś cudownego! 


20. Zdjęcie pod światło

Wschód słońca. Takich ujęć poszukiwałam! 


21. Mocne linie w kadrze

Czym byłoby realizowanie wyzwania, bez ani jednego zdjęcia książki - mojej drugiej miłości? Idealne zadanie do idealnego zestawu. 


22. Zdjęcie podkreślające kształt obiektu

Zazwyczaj chroni placki i serniki znajdujące się na tacy. Nikt nie zwraca na nią uwagi. Ja zwróciłam.


23. Porusz aparatem w trakcie robienia zdjęcia

Te barwy, to poruszenie, ten detal... Full love!


24. Zaparowany obiektyw

Katarzyna wychylająca się zza mgły. To zadanie było świetnym ćwiczeniem na mięśnie brzucha i twarzy. Zanim powstało to ujęcie, razem z Kasią poskręcałyśmy się ze śmiechu. Przez to, że raz za słabo, raz za mocno "zachuchałam" obiektyw. Później, ponieważ nic nie widziałam i "strzelałam na oślep", a gdy zaczęło się coś przejaśniać, to Katarzyna mogła mi "zakukać".


25. W odbiciu w lustrze

Wszystkie "ja" to odbicia w lustrze. To było prawdziwe wyzwanie logistyczne, aby ukryć aparat, który miał szansę obić się w trzech lustrach. Nieskromnie powiem, że jestem dumna, że mi się to udało ;) 


26. Intensywna obróbka w programie graficznym

To zadanie potraktowałam jako okazję do zabawy, z lekkim przymrużeniem oka. 


27. Oświetl przedmiot z góry

Ta szklana probówka w rzeczywistości była podświetlona od góry. Po wykonaniu tego zdjęcia doszłam do wniosku, że jeszcze ciekawej wygląda obrócone od 90 stopni w prawo. Co ciekawe, w tej probówce przechowywałam wcześniej laskę wanilii. Była przezroczysta, a światło było białe - skąd ta zielona poświata?


28. Kolorowe tło

Poznańskie dywany kwiatowe co roku zachwycają mnie swoimi motywami, kolorami, i fakturą. Cieszą się dużą popularnością i zainteresowaniem wśród fotografów i mieszkańców.


29. Kreatywny dyptyk

Nowe tło, jeszcze lekko zagniecione, ale potrzebuje czasu. Kolejny autoportret na wesoło.


30. Zasłoń dłonią część kadru

Spacerując, zasłoniłam obiektyw kawałkiem telefonu. Poczekałam na kolejnego rowerzystę i zrobiłam zdjęcie. Efekt mile mnie zaskoczył.



Macie swojego faworyta wśród zdjęć?
Będę wdzięczna za wszelkie opinie i komentarze : ) 



Dzięki Jest Rudo spędziłam fantastyczny czas i znalazłam pretekst do ruszenia głową. 
Już teraz wyczekuję na nowe wyzwanie! Może i ktoś z Was dołączy do kolejnej zabawy?



2 komentarze:

  1. 5,14,19,25 podobają mi się najbardziej <3 też brałam udział ale nie zrobiłam wszystkiego :( , wpadnij jutro do mnie na bloga zobaczyć :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile książek Murakamiego! ;)
    Gratuluję wyróżnienia u Natalii! Najbardziej podobają mi się zdjęcia 5, 8 i 23.

    OdpowiedzUsuń